BETINGELSER

Betingelsene nedenfor gjelder alle inngåtte avtaler for kjøp og levering av varer fra boss.no. Kjøpsvilkårene kan endres uten varsel, og datoen ovenfor vil vise når sist betingelsene ble justert. Vi ber deg alltid lese igjennom kjøpsvilkårene før du bestiller. Når du godkjenner kjøpet ditt hos oss, godkjenner du også kjøpsvilkårene. Kjøpet er utført når du har fått ordrebekreftelsen og det er ditt ansvar som kunde å sørge for at de opplysningene som du har gitt oss som navn, e-postadresse og postadresse stemmer.

Priser og avgifter
Alle priser er i norske kroner (NOK) , inkludert gjeldende moms. 
Priser i butikk og online kan i noen tilfeller variere, og vi forbeholder oss retten til å endre våre priser.

Betaling
Du kan velge om du ønsker å betale med kort eller faktura i vår nettbutikk.Ved betaling med kort vil pengene reserveres på din konto ved bestilling, og trekkes fra din konto når bestillingen sendes fra vårt lager. Betalingen blir behandlet av Klarna som er en sikker elektronisk betalingspartner. Din betaling på våre nettsider er like trygg som betaling i butikk. Betalingssidene er sikret med SSL og alle kortdetaljer er kryptert. Dette betyr at ingen kan lese kredittkortnummer, navn eller adresse når informasjonen blir sendt over Internett. Klarna forbeholder seg retten til å kontrollere kortets gyldighet, adresseopplysninger på kjøperen og at det er dekning for kjøpesummen.

Ønsker du å betale med faktura, tilbyr vi Klarna Faktura.

Ved fakturabetaling betaler du for varene først etter at du har mottatt varene. Fakturaen vil bli tilsendt på epost og du har 14 dagers betalingsfrist. Det er Klarna AS som har ansvar for å følge opp betaling av faktura. Vær oppmerksom på at du mottar faktura på e-post, det er derfor svært viktig at e-post adressen er riktig. Du kan også finne din faktura ved å logge inn på www.klarna.no. Ved betaling med faktura vil det bli foretatt en enkel kredittsjekk av dine personalia. Boss forbeholder seg retten til å annullere kjøpet. Les mer om sikkerhet rundt betaling på «konfidensialitet og sikkerhet».

Levering 
Normal leveringstid er 1-6 hverdager. 
For levering i Norge skjer leveringen med PostNord. Du vil motta en SMS med pakkereferanse, når pakken har ankommet ditt utleveringssted.
På ordrekvittering din finner du link til sporing av din pakke, slik at du kan følge pakken din frem til utleveringsstedet.

Transportskade eller pakke som ikke kommer
Om varen blir skadet eller borte under transport til kunden, er Boss ansvarlig. Kontakt oss så snart du oppdager evt. skade/avvik. En eventuell skade på pakken må meldes i fra om til utleveringsstedet slik at skaden blir registrert hos Post Nord.

Retur av varer
Ønsker du å levere tilbake en vare kan du gjøre dette i Boss butikk, eller ved å sende varen i retur til vår adresse. Ved retur i butikk må du ta med kvitteringen du fikk tilsendt på mail fra oss. Skal du sende pakken tilbake til oss, benytter du samme utleveringssted hvor du hentet ut pakken din. Du må selv betale returfrakt.

Bytte en vare
Ønsker du å bytte din vare, gjør du det enklest i Boss butikk, om du ønsker å sende varene i retur til vår adresse, vil du få pengene tilbake, og du må eventuelt legge inn en ny bestilling for å få tilsendt ny vare/størrelse. Du må selv betale returfrakt.

Retur tilbake til nettbutikken
Vil du sende din retur tilbake til nettbutikken anbefaler vi at du benytter posen du mottok varene i, klistre på retur-adresselappen som ligger vedlagt, og lever retursendingen til utleveringsstedet hvor du hentet pakken din. Oversikt over MyPack utleveringssteder finner du her: http://www.postnord.no/verktoy/sok-etter-utleveringssted.

Ved retur til nettbutikken får du dine penger satt inn på den kontoen du benyttet ved betaling. Du må selv betale returfrakt.

Har du valgt faktura som betalingsmåte anbefaler vi deg å logge inn på www.klarna.no og forlenge forfallsdatoen på din faktura, slik at vi rekker å korrigere fakturabeløpet før fakturaen utløper. Så snart returen er mottatt i vår nettbutikk vil vi oppdatere beløpet på fakturaen. Har du allerede betalt fakturaen før vi har mottatt din retur, vil Klarna ta kontakt så snart returen er fullført slik at de kan tilbakebetale dine penger.

Gyldig retur
En gyldig retur forutsetter at varen er ubrukt, og i samme stand som da du mottok den, alle merker og prislapper skal fortsatt sitte på. Varer med sminkeflekker og lignende anses ikke å være i originaltilstand og kan dessverre ikke returneres.
Dersom du likevel velger å returnere en ugyldig retur vil du likevel ikke få igjen dine penger, og varen vil ikke bli sendt tilbake til deg.
Hvis vi har gjort en feil, eller hvis varen har en produksjonsfeil, betaler vi for frakten tilbake til oss.

Retur til vår nettbutikk gjelder kun varer som er kjøpt på boss.no (ikke varer kjøpt i fysisk butikk).

Angrerett
Angrerettloven gir deg rett til å angre på ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om det (angrefrist). Pakken skal deretter sendes til oss innen 14 dager. Ved angrerett må produktet returneres i samme stand som da du mottok produktet

Vi henviser videre til angrerettloven: 
§ 25 Forbrukerens forpliktelser når angreretten brukes ved avtale om levering av varer.

Benytt returseddelen som du har fått tilsendt. Vi tar ikke imot postoppkrav eller rekommandert sending. Vi er forpliktet til å betale tilbake det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen til deg, men du må likevel betale for returfrakt. Tilbakebetaling skal finne sted senest innen 7 dager etter at vi mottar produktet fra deg. 
Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten, må du sende med en utfylt utskrift av standardformularet for angreretten utstedt av Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet.

Åpent kjøp
Du har 30 dagers åpent kjøp fra den dagen du fullførte din bestilling. Hvis du har ombestemt deg etter at du har gjort din bestilling, må du likevel hente pakken og heller levere den tilbake i Boss's butikk eller sende den i retur til oss.

Du som forbruker har rett til å heve et kjøp hvis bestillingen din skulle bli forsinket. Hvis Boss kjenner til at varene vil bli forsinket, vil vi ta kontakt med deg vedr ny leveringsdato. Du kan da velge å vente på varene eller heve kjøpet.

Uavhentede pakker
Alle våre ordre sendes fortløpende fra vårt lager, så det er dessverre ikke mulig å endre/kansellere en ordre etter at den har blitt bestilt. Uavhentede pakker vil bli belastet kr 150,- til å dekke ekspedisjonsavgift for returfrakt og håndteringskostnader. Gebyret vil enten bli trukket fra ved tilbakebetalingen av din retur, eller lagt til din faktura ved ubetalt faktura. 

Reklamasjon
Ønsker du å reklamere på et Boss produkt, er det enklest å gjøre dette i Boss butikken. Ta med kvitteringen du har fått tilsendt på e-post fra oss.

Reklamasjonsretten gjelder i 3 år. Reklamasjon gjelder ikke vanlig slitasje, kun produksjonsfeil.

Ønsker du å sende din reklamasjon til oss, ber vi deg først kontakte oss på e-post: post@boss.no eller telefon +47 73 82 38 00 for videre fremgangsmåte. For raskere kundebehandling oppgi ditt ordrenummer.

Personopplysninger
Ved registrering av din bestilling på boss.no godkjenner du at vi lagrer og bruker personopplysningene dine for å fullføre og levere din bestilling.

Ifølge loven om personopplysninger har du rett til å ta del i den informasjonen som vi har registrert om deg og hvis du anser at opplysningene er feilaktige eller irrelevante, kan du be om en rettelse eller fjerning fra kunderegisteret vårt. Kontakt i så fall kundeservicen vår. Vi forsikrer deg at vi ikke kommer til å selge eller gi dine personopplysninger til andre. Les mer om oppbevaring av personopplysninger under Konfidensialitet og sikkerhet.

For å handle på boss.no må du være over 18 år eller ha foreldrenes/foresattes tillatelse.

Force majeure
Hvis Boss blir utsatt for force majeure, det vil si hvis vi eller samarbeidspartnerne våre blir utsatt for ting som krig, krigslignende hendelser, revolusjon, opprør, myndighetstiltak, streik, lockout, blokade, naturkatastrofe, brann, transportforstyrrelser, leveringsforbud eller lignende hendelser, har Boss rett til å stoppe sine forpliktelser overfor kundene i opptil to måneder, og etter denne perioden har begge parter rett til å heve avtalen uten å måtte betale skadeerstatning.

Tvist
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett.

Firmainformasjon:

Boss Norge AS
Holtermannsv. 45, 7031 Trondheim

Tlf: 73 82 38 00
Org.nr: 946 514 004